The Game of Interdependence – jedyną stałą jest zmiana

Organizowane późnym latem lub wczesną jesienią wydarzenie z cyklu „The Game of…” odbywa się już po raz trzeci. W założeniu ma być esencją programu Game Changers Academy, konsolidować funkcjonujące wokół GCA środowisko, a zaproszonym gościom, pokazywać ideę programu w pigułce. W tym roku

Obraz2 - Game Changers AcademyGłównym tematem Akademii od samego początku była zmiana, chcieliśmy kształcić liderów zmiany w organizacjach, pokazywać wartość płynącą z innowacji w biznesie, wreszcie pokazywać na jakie trudności napotkają śmiałkowie wprowadzający zmiany i jak te trudności pokonywać. Tym zajmujemy się w ramach programu GCA Master of Business Change oraz w GCA Power Shot – czyli energetycznych pigułkach dla kadry zarządzającej.

W tym roku do zmiany nie trzeba nikogo przekonywać – tym razem przyszła sama, w najmniej oczekiwanym momencie i wywróciła do góry nogami funkcjonowanie wielu firm. Zmiany w organizacji pracy, które wraz z postępem technologicznym i tak prędzej czy później by się wydarzyły, musiały zostać wprowadzone natychmiast – bez czasu testowanie wersji beta.

The Game of Interdependence – piąte spotkanie z cyklu „The Game of…”, ale zarazem pierwsze w środowisku online. Skierowane do wszystkich tych, którzy w swoich organizacjach borykają się z wyzwaniami pracy zdalnej, a także, pośrednio, funkcjonowaniem organizacji w kryzysie.

Jak zwykle w czasie wydarzeń Game Changers Academy, chcieliśmy wciągnąć publiczność do interakcji. Zrobiliśmy to rozgrywając grę symulacyjną Kolekcjonerzy zaprojektowaną przez Pracownię Gier Szkoleniowych, oraz interaktywne warsztaty prowadzone przez Jagodę Gandziarowską-Ziołecką, dyrektor programową Game Changers Academy . Zwłaszcza ten pierwszy element spotkał się z dużym zainteresowaniem – wiele osób nie wyobrażało sobie, że można się tak zaangażować w interakcję, łącząc się online, pozostając w trybie zdalnym. Kolekcjonerów zrealizowaliśmy za pośrednictwem platformy ZOOM, dla uczestników gra stanowiła szereg wyzwań. W trakcie rozgrywki musieli sprawnie się komunikować, szybko ustalić strategię w zespołach, a później zaufać, że inni uczestnicy będą trzymać się powziętych decyzji. Zasady gry zmieniały się co rundę, powodując konieczność weryfikacji dotychczasowej strategii. Uczestnicy dawali wyraz swoim emocjom w ożywionych dyskusjach na zoom’owym czacie.

Obraz3 - Game Changers AcademyPodobnie jak w stacjonarnych edycjach, gwoździem programu był panel ekspercki. Tym razem wzięły w nim udział: Katarzyna Wierzbowska z Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet, Dr. Magdalena Łużniak – Piecha – psycholożka z Uniwersytetu SWPS, Ewa Zmysłowska z Dyrektor HR w Play oraz Magdalena Garncarek z firmy Marro, ekspertka w dziedzinie projektowania przestrzeni biurowej. Panel poprowadziła Joanna Średnicka – jedna z twórczyń programu GCA.

Tematem rozmowy były oczywiście zmiany, jakie spotkały organizacje w nowych czasach. Ewa Zmysłowska opowiadała, że dotąd praca zdalna w Play funkcjonowała jako koncept intelektualny, natomiast od marca jest domyślnym trybem funkcjonowania firmy. Pandemia zastała Play’a gdy urzeczywistniano plany zmiany biura. W pewnym sensie wirus pomógł zatem zweryfikować pierwotne założenia. Firma ma zamiar odejść od tradycyjnego modelu biura, w kierunku desk-sharingu i powiększenia przestrzeni wspólnej, doceniając społeczną funkcję biura. Pojawił się też ciekawy wątek dotyczący pracy managera. Sytuacja wymusiła na kadrze kierowniczej zwrot w kierunku zarządzania przez rezultaty. Magdalena Łużniak – Piecha podkreślała rolę zaufania na linii manager – pracownik. Zauważyła też, że zdalne spotkania, które stały się wręcz symbolem nowej rzeczywistości, w pewnych okolicznościach mogą przybliżyć ludzi do siebie, mimochodem pokazujemy bowiem członkom naszego zespołu elementy naszej prywatności. Magdalena Garncarek podzieliła się swoją wiedzą z zakresu świadomego urządzania i funkcjonalności przestrzeni biurowej. Dyskutowano o zmianie funkcji biura w nowej rzeczywistości, a także właściwej aranżacji biur. Zaskakujący i mocno komentowany był wątek dotyczący zapewnienia odpowiedniej ilości światła – badania dowodzą, że po 40 roku życia potrzebujemy więcej światła, żeby dobrze funkcjonować w pracy. Katarzyna Wierzbowska opowiedziała o wzajemnym wsparciu, którego udzielały sobie członkinie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, pokazując, że pandemiczny kryzys wyzwolił pozytywną energię i chęć wzajemnej pomocy.  Dyskutowano też o ważnej funkcji nowych rytuałów, które przybliżają zespoły do siebie, dają szanse na namiastkę bezpośredniego kontaktu.

Wszyscy mamy nadzieję, że kolejna edycja „The Game of…” odbędzie się już w po-covidowej rzeczywistości i będziemy mieli okazje wspólnie wypić kawę i podyskutować w kuluarach.

Related Posts